Спростована популярна гіпотеза походження людей в Африці

Опубликованно 17.07.2018 02:05

Спростована популярна гіпотеза походження людей в Африці

Вчені Оксфордського університету (Великобританія) та Інституту історії людини Макса Планка (Німеччина) дійшли висновку, що Homo sapiens еволюціонували відразу з декількох груп архаїчних людей, що мешкали в Африці. Про це повідомляється в прес-релізі на Phys.org.

Хоча переважна більшість антропологів схиляється до того, що «колискою людства була Африка, існують розбіжності з приводу того, як на Чорному континенті відбувалася еволюція людини. Найбільш популярна гіпотеза свідчить, що сучасні люди походять від однієї популяції архантропів.

Однак, згідно з гіпотезою африканського мультирегионализма, прадавні предки людини протягом тисячоліть були розділені між собою лісами і пустелями, що породило велику різноманітність популяцій стародавніх людей. З плином часу відбувалося змішування цих популяцій, що в підсумку призвело до появи сучасних Homo sapiens.

За словами авторів нової наукової роботи, опублікованої в журналі Trends in Ecology and Evolution, другу гіпотезу підтверджує те, що кам'яні інструменти та інші стародавні артефакти, знайдені в Африці, утворюють відокремлені групи в залежності від їх віку і місця виявлення. Це вказує на те, що розвиток людської культури відбувалося в різний час в різних регіонах континенту.

Аналогічна картина спостерігається серед скам'янілостей. Так, сучасні риси з'являються у різних груп, і це підтверджує, що Homo sapiens з'явилися завдяки взаємодії між відносно відокремленими популяціями архаїчного людини. За словами дослідників, генетичне різноманіття в минулому було настільки високо, що навряд чи могло підтримуватися однієї популяцією.

Згідно африканської гіпотезі, перші люди анатомічно сучасного типу з'явилися в Африці, звідки пішли різні гілки сапієнс, в тому числі пігмеї і бушмени. Альтернативна гіпотеза — мультирегиональная («Стрічка.ру» писала про неї) — стверджує, що всі раси людей еволюціонували від окремих груп архантропу Homo erectus, що мешкав в Євразії, однак вона спростовується даними палеонтології і палеогенетики. Гіпотеза африканського мультирегионализма, на думку ряду дослідників, є більш життєздатною версією глобального мультирегионализма.Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйся!