Створений препарат проти несприйнятливою до лікування раку

Опубликованно 05.10.2018 01:40

Створений препарат проти несприйнятливою до лікування раку

Вчені Університету Темпл (США) розробили новий метод лікування невосприимчивых до традиційної терапії ракових пухлин. Комбінований препарат сприяє накопиченню мутацій у злоякісних клітинах. Стаття з результатами дослідження опублікована в журналі Cell Reports.

Однією з причин появи ракових пухлин є мутації в специфічних генах, що контролюють ріст і розмноження клітин. Ці мутації можуть виникати із-за зниження активності білків BRCA (англ. breast cancer), які відновлюють розриви, що виникають відразу у двох ланцюгах ДНК. Однак при цьому пухлини стають схильними накопичувати мутації, що, зрештою, могло б сприяти загибелі ракових клітин. Цього не відбувається завдяки альтернативним механізмів репарації (відновлення) ДНК, таких як ферменти PARP1 і PARP2. Ці молекули, особливо активні в пухлинах, прибирають одноцепочечные розриви, запобігаючи появі потенційно летальних двуцепочечных розривів.

Для лікування пухлин з дефіцитом BRCA використовують препарат олапариб, який є інгібітором PARP. Однак ефект від лікування триває недовго-за компенсаторних механізмів, що виникають із-за мутацій. До таких механізмів відноситься запобігання проникнення ліків в клітку або його прискорене виведення з неї, а також активація додаткових механізмів репарації, включаючи білки RAD52. Вчені висунули гіпотезу, що одночасне пригнічення PARP та RAD52 є більш ефективним способом лікування.

Експерименти з клітинними культурами показали, що інгібітор RAD52 — 6-гідроксил-DL-допа (похідне протипаркінсонічного засобу леводопи) — пригнічує залишкову репараційну активність в клітинах з дефіцитом BRCA, оброблених олапарибом. Спільне використання цих препаратів посилювало накопичення двуцепочечных розривів і пригнічувало ріст клітин аденокарциноми. Через 28 днів лікарської обробки клітини з дефіцитом BRCA повністю гинули. Такий же ефект був продемонстрований в клітинній лінії лейкемії та лімфоми Беркітта.

Новий метод лікування був випробуваний на мишачої моделі хронічної мієлоїдної лейкемії. Вчені вивели трансгенних мишей, у яких при відсутності тетрацикліну протягом близько 70 днів починали розвиватися пухлини з дефіцитом BRCA. В гризунах, у яких генетично була пригнічена активність або RAD52, або PARP, хвороба з'являлася на 100-120 день. Однак у 33 відсотків тварин, у яких були неактивні обидва білка, протягом 200 днів не спостерігалося ознак хвороби.Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйся!