Пояснено «зловісне» відсутність інопланетних цивілізацій

Опубликованно 22.10.2018 00:32

Пояснено «зловісне» відсутність інопланетних цивілізацій

Астрономи з Університету штату Пенсільванія (США) розкритикували доводи на користь парадоксу Фермі, згідно з яким сліди діяльності інопланетних цивілізацій не спостерігаються в Чумацькому Шляху, хоча вони повинні бути виявлені, якщо інопланетяни дійсно існують. На думку вчених, частка вивченого простору в рамках проекту SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence, США) занадто мала, щоб можна було робити якісь висновки. Препринт дослідження опублікований в репозиторії arXiv.org.

Парадокс Фермі застосовується для опису невідповідності між оптимістичною оцінкою кількості інопланетних цивілізацій в Галактиці, яка виводиться з рівняння Дрейка, і тим фактом, що досі не знайдені сліди їх існування. Вчені запропонували кілька пояснень цього: наприклад, інопланетяни гинуть до того, як їх виявляють, вони не можуть увійти в контакт з-за надмірної гравітації планети або зупинки технологічного розвитку. Однією з формулювань парадоксу Фермі є «Факт А», згідно з яким інопланетні кораблі повинні були б часто відвідувати Сонячну систему і Землю.

Однак дослідники розкритикували «Факт», оскільки навіть на Землі залишаються місця, куди сучасні технології, створені людьми, не проникли. Вони також поставили під сумнів концепцію «зловісна тиша» Пола Девіса, що вказує на відсутність в галактиці «радіомаяків» штучного походження. Згідно з висновками астрономів, навіть з урахуванням того, що радіопрослуховування в рамках проекту SETI почалися в 60-х роках минулого століття, було вивчено занадто мало, щоб можна було заявляти про відсутність великого числа радіомаяків. Вчені порівнюють це з твердженням про існування морських тварин по склянці води, зачерпнутой з океану.window._settings.components.eagleplayer = window._settings.components.eagleplayer || {}; window._settings.components.eagleplayer.enabled = true; window._settings.components.eagleplayer.templates = {"multiplayer":["9116","10737","10738","10739","10740"],"scroll":["10409","10410","10737","10738","10814"]}; window._settings.components.eagleplayer.relatedVideosHeight = 185;