Розкрито джерело невідомих космічних радіосигналів

Опубликованно 22.01.2018 00:34

Розкрито джерело невідомих космічних радіосигналів

Міжнародна група вчених з Італії та США з'ясувала, що таємничий радиоисточник в галактичному скупчення Abell 2626 — це турбулентні вихори в міжгалактичному середовищі, які прискорюють заряджені частинки. Про це повідомляється в препринте, опублікованому в репозиторії arXiv.org.

Abell 2626 знаходиться на відстані 700 мільйонів світлових років від Землі. Це розсіяне галактичне скупчення (кластер), радіус якого дорівнює 1,6 мегапарсека (один мегапарсек дорівнює 3,2 мільйона світлових років). Найяскравіша галактика в скупченні — IC5338, що містить два ядра. Інша галактика — IC5337 — за формою нагадує медузу, оскільки з неї «здувається» частина матеріалу з-за руху в щільному середовищі кластера.

Одна з особливостей Abell 2626 — кілька симетричних дугових структур, видимих в радіочастотному діапазоні, чиє походження довгий час залишалося невідомим. Деякі вчені вважали, що вони пов'язані з радиогало — джерелом радіовипромінювання, який зазвичай розташовується в центрах галактичних скупчень. Альтернативне пояснення полягало в тому, що дуги з'явилися як результат гравітаційного взаємодії двох ядер IC5338. Однак на той момент були відомі тільки дві дуги (північна і південна), і відкриття двох нових дуг (західної і східної) поставило під сумнів таку модель.

Дослідники скористалися новими даними рентгенівського телескопа Chandra, за допомогою якого вчені сподівалися знайти активну галактичне ядро, пов'язане з додатковою парою радіочастотних дуг. Вони провели пошук гарячих і холодних викидів речовини з найближчих галактик, які могли б стати причиною аномального радіовипромінювання. Вчені виявили, що дуги можуть бути яскравою частиною непомітного радиогало, яке виникло через турбулентного руху газу і пов'язане з цим прискорення релятивістських електронів.

Проте астрономи також вважають, що можливий і рідкісний випадок, коли аномальне радіовипромінювання викликане зіткненням газу в міжгалактичному середовищі з плазмою з активного галактичного ядра, що переміщається з релятивістської швидкістю близькою до швидкості світла).Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйся!