Дозволена 100-річна загадка про походження сучасного людства

Опубликованно 20.08.2018 02:10

Дозволена 100-річна загадка про походження сучасного людства

Міжнародна група вчених дозволила вікову загадку про походження сучасного населення в Південно-Східній Азії, де проживає 600 мільйонів чоловік. Згідно з висновками дослідників, воно сформувалося завдяки генетичному вкладом чотирьох різних давніх популяцій. Стаття фахівців опублікована в журналі Science, а коротко про наукову роботу розповідається в прес-релізі на Phys.org.

Суперечки про походження популяції людей у Південно-Східній Азії тривають близько ста років. Вважається, що людина почала освоювати Південно-Східну Азію близько 65 тисяч років тому, що призвело до появи групи мисливців-збирачів Hoabinhian, найбільш ранні сліди яких датуються 44 тисячами років тому. Близько чотирьох тисяч років тому почали виникати перші фермерські господарства. Ряд вчених вважали, що їх створили самі Hoabinhian, однак інші дослідники ще в 1952 році висунули гіпотезу «двошарової моделі», згідно з якою на місцеву культуру в часи пізнього неоліту вплинули мігруючі фермери з півночі (з території сучасного Китаю), які замінили собою мисливців-збирачів.

Вчені з'ясували, що жодна з двох гіпотез не є точною. Вони проаналізували 26 давніх людських геномів, розшифрованих на основі послідовностей ДНК, які були витягнуті з останків людей, які жили 0,2-8 тисяч років тому на території сучасної Малайзії, Таїланду, Філіппін, В'єтнаму, Індонезії, Лаосу та Японії. Фахівці порівняли геноми з ДНК нині живуть у Південно-Східній Азії людей.

Виявилося, що і Hoabinhian, і східно-азіатські фермери внесли свій вклад у генетичну різноманітність Південно-Східної Азії. Однак також з'ясувалося, що дві тисячі років тому в регіоні з'явилася ДНК, яка була відсутня у людей пізнього неоліту. Вчені пояснюють це міграцією носіїв тай-кадайских і австронезийских мов, які поширилися по Індонезії і Філіппін.

Південно-Східна Азія охоплює континентальні та острівні території між Китаєм, Індією, Австралією. У цьому щільно заселеному регіоні проживає вісім відсотків населення Землі.Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйся!